ÖZELLIKLER VE FAYDALAR
Eurocargo ile Iveco orta sinif kamyonda bütün tasima ihtiyaçlari için müsterilerine ve üst yapi üreticilerine ismarlama bir araç sunmaktadir.
Eurocargo'nun basarisinin sirri çok yönlülügünde gizlidir:
-
Kompakt kabini, mükemmel direksiyon açisi (52 derece) ve düsük dönüs çapi (kaldirimdan kaldirima 11 m'den fazla) sayesinde sehir merkezlerinde bile kullanmasi kolay;
-
Ayni zamanda uzun mesafelerde ve özellikle de zor görevlerde mükemmel bir performans sergilemektedir (300 HP'ye kadar ve 1,050 Nm'lik tork).
Eurocargo ayrica sasisi bakimindan kategorisindeki referans noktasidir. Sasi yapisi (güçlü bir sekilde gerilmis boyuna çelik tasiyicilari) tamamen düzdür ve herhangi bir pürüzü yoktur.Bu sayede 4,135 ila 10,550 mm arasindaki ihtiyaca göre kasa uzunluklarina sahip olabilir. Bu özellik ise Eurocargo'nun her tür göreve kolayca uygulanmasini saglar: Sehiriçi dagitimdan , insaat sektörüne, yük tasimaciligindan belediye hizmetlerine kadar.
Eurocargo kârli, güvenilir ve uzun ömürlü olmak üzere dogmus bir araçtir.
ÜRÜN GAMI
Eurocargo çok yönlü ve kendi kategorisinin uzmani bir araçtir
Mevcut genis ürün gami seçenekleri sayesinde:
- 9 toplan araç agirligi versiyonu (7 ila 18 t arasi),
- 6 farkli motor gücü (160 ila 300 HP arasi),
- 13 farkli sanziman (yedi manuel, üç otomatiklestirilmis ve üç otomatik),
- 12 dingil mesafesi (3,105 ila 6,570 mm arasinda)
- 3 farkli kabin tipi, yatakli, yataksiz ve 7 kisinin tasinabilmesi için 6+1 çift kabini,
- 2 tavan yüksekligi (standart ve yüksek)
Bu özellikler çok çesitli dingil mesafeleri, süspansiyonlar ve aks oranlari ile kombine edilebilir. Bu zengi versiyonlar sayesinde göreve uygun aracin bulunmasi kolaylasir: Eurocargo fabrika çikisi 11,000 ‘den fazla versiyona sahiptir.
MOTORLAR VE AKTARMA ORGANLARI
Tector Common Rail turbo sarjli motorlar ve waste-gate sayesinde Eurocargo kendi kategorisindeki en düsük yakit tüketimi ile övünmektedir.
Bütün Tector motorlari Euro5 çevre dostu özelliklerine sahiptir.
Iveco tarafindan bütün orta sinif ve yüksek kapasiteli araçlar sinifina entegre edilmis olan SCR (AdBlue katkisinin kullanimi ile selektif katalitik redüksiyon ,Selective Catalytic Reduction) teknolojisi daha düsük isletme masraflarinin olusmasina katki saglamaktadir (%5 daha az yakit tüketimi ).
Tector motor sinifi düsük bir agirliga sahiptir, daha az düzenli bakim gerektirir ve daha fazla güvenirlilik garanti etmektedir. Gerçektende EGR'den farkli olarak SCR teknolojisi egzoz gazinin yanma odasina geri gönderilmesi islemini kapsamaz. Tector motorlarinin performansi, asagidaki mükemmel özellikleri sayesinde sinifinin en üst sirasinda bulunmaktadir:
- En iyi tork degerleri;
- Daha fazla esneklik - düsük devirlerde maksimum tork (1,200 dev/dak'da maksimum tork) ve genis devir alanlari boyunca süreklilik. Bu durum esit bir çalisma, daha az vites degisimi ve daha fazla verimliligi garanti etmektedir;
- Düsük isletme masraflari, motor yagi için yag degisimleri arasinda 20,000 km'ye kadar araliklar, sanziman yagi için 80,000 km'lik araliklar;
- Kentsel çevrelerde çalisan araçlar için uygun olacak sekilde sessiz çalisma.
Yeni manuel, alti kademeli ZF sanzimanlari, en zor kosullarda bile kolay etkinlestirmeyi saglayan "servoshift" sistemleri ile donatilmistir.
Sanziman "itme tipi" debriyajlar ve elektronik sekilde etkinlestirilen ve opsiyonel olarak sunulan power take-off fonksiyonlari ile (maksimum tork 1,000 Nm) kombine edilmistir.
Eurocargo motorlarindaki egzoz manifoldunda bulunan bir kelebek valfina sahip egzoz freni standart donanimdir. Bu valf, motor dönüslerini yavaslatan ve frenleme gücünü artiran egzoz gazi geri basincini olusturur.
Kelebek valfine sahip egzoz freninin kullanilmasi servis freninin kullanilmasini azaltir ve bu sekilde fren asinmasini en aza indirger.
Çalisma modu sürücü tarafindan seçilebilir (ayak pedalinin kullanilmasi veya gaz pedalinin kaldirilmasi seklinde)
Sürekli dört tekerden tahrik fonksiyonu, torku hem direksiyona hem de dingillere dagitacak sekilde tasarlanmis olan merkezi diferansiyel tarafindan greçeklestirilir. Sürücü ayrica aracin çalisma kosullarina bagli olarak (düz yol/ arazi) hizli veya yavas tahvil orani arasinda bir seçim yapabilir. Bütün diferansiyeller (ön, merkezi ve arka), özellikle zor ve kaygan durumlarda traksiyonun saglanmasi amaci ile standart manuel etkinlestirmeli diferansiyel kilitler ile donatilmistir. Eurocargo 4x4 çift redüksiyonlu yönlendirme aksi ile donatilmistir ve ikiz veya tekli teker konfigürasyonlarinda mevcuttur
Tector 4 silindirli 4 litrelik motorlar 2 güç versiyonunda mevcuttur:
160 ila 180 hp arasi güç
160 HP (1,200 - 2,100 devir arasinda 530 Nm'lik tork)
180 HP (1,250 - 2,100 devir arasinda 570 Nm'lik tork) - 10 tona kadar (1,300 ila 2,100 devir arasinda 610 Nm tork – 10 ton üzerinde)
Tector 6 silindirli 6 litrelik motorlar 4 güç varyasyonunda mevcuttur:
220 ila 300 hp arasi güç
220 HP (1,200 - 2,100 devir arasinda 680 Nm'lik tork)
250 HP (1,250 - 2,100 devir arasinda 850 Nm'lik tork)
280 HP (1,250 - 2,100 devir arasinda 950 Nm'lik tork)
300 HP (1,250 - 1,850 devir arasinda 1050 Nm'lik tork)
?Daha fazla tork, daha az yakit tüketimi, yüksek güvenirlilik
Waste-gate valfi tarafindan kontrol edilen turbo sarj düsük devirlerde bile basinci sinirlar, tork ve yakit tüketimini optimize eder. Basincin sinirlandirilmasi motorun ve turbonun mekanik olarak korunmasi için önemlidir.
Waste-gate valfi sistemi, belirli kosullarda kademeli basinç azaltimina izin verirken turbo sarj basincini sabit tutar. Bu egzoz gazi basinci, belirlenmis olan sinirlara ulasildiginda egzoz gazi manifoldundaki bir valfi açar. Bu durum ise gazlarin turboya etki etmeden yönlendirilmesine imkan tanir.
Hafif agirlikli ve mükemmel performansa sahip, kanitlanmis ve kabul görmüs ZF sanzimanlari aracin tasima yükünün arttirilmasina yardimci olurlar.
Senkromeçler üzerinde yapilan kesin çalismalar tüm transmisyon konfigürasyonlarinin kolayca etkinlestirilmesini saglarlar (5, 6 ve 9 kademeli). Bakim araliklari, kismen özellikle Eurocargo için üretilmis olan yeni yari sentetik yagin sayesinde 80,000 km seklindedi
-
Eurotronic otomatiklestirilmis sanziman
Debriyaj üzerinde elektronik kontrollü Eurotronic otomatiklestirilmis 6 vitesli sanzimanlar (ZF tarafindan üretilmis), bütün seride opsiyonel olarak mevcuttur ve yüksek sürüs konforu ile sürücü için çok sayida avantaj saglamaktadir:
Gerçekten de otomatiklestirme mantigi, sanzimani asiri hizlanmaya karsi korumak, debriyaj asinmasini, yakit tüketimini ve ses emisyonlarini azaltmak amaci ile en uygun tahvil oranina sahip ekonomik sürüs prensiplerini uygulamaktadir. Sanziman, direksiyon kolonundaki kumanda kolunda bulunan selektör üzerinden seçilerek manuel modda kullanilabilir.
Allison otomatik sanzimanlar 10 ila 18 t arasindaki modellerde mevcuttur.
Konfor ve azaltilmis yorgunluk
Transmisyona entegre edilmis olan tork konvertörü yüksek seviyede sürüs konforu saglamaktadir. Çöp toplama ve sehirçi dagitim gibi görevler için ideal.
Eurocargo'da 3 farkli kabin tipi mevcuttur:

- Yataksiz kabin Kisa ve orta mesafeli görevler, dagitim görevleri için ve maksimum kasa uzunlugunun gerekli oldugu durumlarda.
- Yatakli kabin Standart veya yüksek tavanli .Uzun menzilli görevler için ve daha fazla konfor ve rahatligin saglanmasi amaci ile kabin içinde daha genis iç hacmin gerekli oldugu durumlarda.
- 6+1 çift kabin sürücü dahil 7 kisi .
- Araç içerisinde yasam kalitesi çok yüksektir: Eurocargo, Stralis'in sahip oldugu, yeni pamuklu ve sentetik malzemeler ile kaplanmis olan tekli koltuk dizaynlari ile ayni özeliklere sahip koltuklar ile donatilmistir. Yatakli versiyonu için Eurocargo,maksimum konforun saglanmasi amaci ile dizayn edilmis yataklar sunmaktadir.